neděle 19. dubna 2015

Hlava ve Photoshopu

Trénuju hlavy. Původně jsem postupovala tak, že jsem označila tvar, vyplnila ho základovou barvou a pořád ten samý útvar v jedné vrstvě jsem ztmavovala a zesvětlovala. Teď jsem zkusila postup podle různých tutoriálů rozesetých po internetu, který obnáší nanášení tmavších a světlejších odstínů do oddělených vrstev, přičemž základová barva zůstává ve své vrstvě nedotčená. No, je to pohodlnější, a pokud mohu soudit, i výsledek je lepší. Ono totiž zesvětlování a ztmavování různými způsoby v jedné vrstvě má tu nevýhodu, že výsledná barva je tak trochu náhodná, člověk těžko docílí přesného odstínu, a tak se může snadno stát, že jeden kousek obličeje je trochu růžovější, druhý oranžovější a třetí je spíš takový našedlý, což občas vypadá jako nějaká dost ošklivá kožní choroba a těžko se to napravuje. Tahle nepříjemnost se druhého postupu netýká.
Můj postup byl následující:



Zaprvé: otevřít si obrázek předkreslený tužkou. Pořád nejsem ve stádiu, kdy bych si už od začátku vystačila jenom s tabletem.


Zadruhé: překrýt si skicu nějakou barvou, aby se trochu upozadila, a pak v další vrstvě vytvořit kontury.


Moje kontury dopadly nějak takhle. No, nevypadá to zrovna jako výraz, který by mohla mít nějaká živá bytost, jedině že by zažila něco fakt nepříjemného, ale myslím, že přidání barev to trochu spraví.


Zatřetí: do různých vrstev nanést podkladové barvy.


Chce to paletu...


...a roztříděné a pojmenované vrstvy, jinak je z toho chaos a mohlo by to explodovat.


Začtvrté: přidat stíny. Čím víc vrstev, tím líp.


Zapáté: přidat světla.

Tadá... Jo, ostudně jsem se vykašlala na vlasy.




3 komentáře: