pátek 24. května 2013

Zdánlivý pomaturitní klid

Mám středoškolské vzdělání. Známky sice nebyly úplně nejlepší, ale mám ho. 
A teď se můžu konečně rozepsat.
Nejdřív bych se chtěla pochlubit svou učební metodou. Abych si zapamatovala názvy a stáří uměleckých děl, překreslila jsem si je z učebnice a přilepila na strop. Fotky tohoto velkolepého díla viz níže.
Tato metoda se ukázala být velmi efektivní, ta díla už asi nikdy nezapomenu. Z dějin umění mám 2.
Taky jsem maturovala z češtiny (resp. z literatury, za 3) a z angličtiny (za 2).
Ty známky mě štvou. Já vím, že je to docela jedno, ale nemůžu říct, že jsem se sebou spokojená. (Nesnáším protirakouské buřiče.)





I přes můj drobný maturitní neúspěch jsem už přijata na filozofickou (ano, filozofickou, co je na tom špatného?) fakultu na Univerzitu Palackého v Olomouci, konkrétně na českou filologii se zaměřením na editorskou práci ve sdělovacích prostředcích. (Pokud se vám zdá, že na budoucího editora jsem až příliš negramotná, nebojte, já se naučím psát právě v té Olomouci. Snad.) Ještě se budu hlásit na FFUK na všeobecnou lingvistiku a fonetiku, doufám, že se tam dostanu, zaprvé proto, že fonetiku prostě studovat CHCI A CHCI a taky proto, že bych mohla dál vesele oxidovat doma u maminky.

Dalším důležitým sdělením je, že je opět zpřístupněn můj bývalý blog. Mimo provoz byl posledních sto let asi proto, že Standa usilovně pracoval na zablokování komentářů u všech článků, a to víte, měnit nastavení u článků, které jsem vyplodila za celou dobu existence blogu, to dá zabrat. Vůbec nechápu, že mu to stojí za tu námahu. Ale inu Standa Rulc, známe ho. (Kdo ho nezná, věru o nic nepřichází.)

A ještě kratší komentář týkající se oblečení té dnešní mládeže.
Udivuje mě, co jsou ti malí spratci (ze septim a níže) schopni si vzít na sebe, když se jdou podívat na maturitní zkoušku, kde se vyloženě vyžaduje formální oblečení. Kluci v džínách, holky v legínách a průhledných tričkách. Kam ten svět spějě?
Ta dnešní móda je vůbec tak nějak mimo mé chápání. Legíny nosí každá druhá bárbína, asi proto, že je to seksí. Průhledná trička zrovna tak. A dalším trendem, sice trochu jeného ražení, ale pro mě stále nepochopitelným, je "nude" barva. Opravdu nevím, kde všechny dámy sebraly přesvědčení, že tahle podivná kožovitá barva sluší každému a hodí se ke všemu.
Být už v devatenácti letech (kterých dosáhnu zítra) taková konzerva, to je... Asi smutné. Co budu dělat, až mi bude padesát?




4 komentáře:

  1. Až ti bude padesát, budeš převelice moudrá žena a každý si k tobě bude chodit pro radu :D
    To vypadá na zajímavý způsob učení... že bych to zkusila?

    OdpovědětVymazat
  2. Tu učební metodu zkusím taky. Hned příští rok před státnicemi z dějin umění. Možná už před zkouškou příští semestr :D

    Z blog.cz jsem taky utekla. Nějak mě štval čím dál víc a to jsem ani nemusela přicházet do kontaktu s vedením AK (nikdy jsem neměla tak navštěvovaný blog, abych k tomu měla důvod). Nemám navíc ráda cokoliv spojené s naší největší bulvární televizí.

    Co máš z módy... a ještě na střední :D Počkej na fildě, tam to bude pestřejší, batikovanější a dredatější :D Já teda chodím na PdF Masaryčky, ale FF jsou všude stejné :) Nicméně gratulace k přijetí na vytoužený obor;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty outfity na fildě se těším (párkrát už jsem tam vlezla a podívaná to byla vskutku zajímavá), jenom se bojím, že už moje oblečení indikuje, že já prostě nejsem filozofickofakultní typ :D Nenosím batikované oblečení a nemám ani jeden dred. U ústních přijímaček na mě kvůli tomu asi budou koukat trošku s předsudkem :D

      Vymazat
  3. Zablokoval komentáře u všech článků? Jo, je to cvok. =D Tak si říkám, že je zázrak, že já mám ještě oba blogy nezablokovaný... =D
    Jinak, ten způsob učení vypadá fakt suprově. Jen škoda, že já neumím kreslit... =D

    OdpovědětVymazat